Satysfakcja i lojalność
Lojalność konsumentów to większy zysk dla firmy. Ten fakt przesądza o wysokiej pozycji badań satysfakcji i lojalności wśród badań marketingowych.
Rosnąca konkurencyjność, powstawanie nowych form marketingu, dzięki internetowi bardzo łatwa wymiana opinii między konsumentami – to wszystko wzmacnia znaczenie tych badań, ale stwarza też nowe oczekiwania co do ich efektów.
Dziś badanie satysfakcji i lojalności to nie śledzenie zmian w liczbach! Dobre badanie nie tylko mierzy satysfakcję i lojalność, ale wskazuje, jak satysfakcja wpływa na zysk firmy oraz określa jaki wysiłek i działania należy podjąć, aby uzyskać wzrost lojalności konsumentów.
Doświadczenie w badaniach konsumenckich i B2B pozwoliło nam opracować program badań wspierających w firmie zarządzanie satysfakcją i lojalnością konsumentów. Działania w tym programie koncentrują się na trzech obszarach:
1. Analiza i monitorowanie poziomu satysfakcji i lojalności konsumentów
Identyfikujemy czynniki wpływające na satysfakcję i lojalność. Mierzymy i monitorujemy to, co ważne dla konsumenta.
2. Segmentacja konsumentów
Dzielimy konsumentów według podatności na kształtowanie ich lojalności i koszty, jakie trzeba ponieść, aby tę lojalność zbudować.
3. Wzmacnianie więzi firmy/marki z indywidualnym konsumentem
Wzbogacamy bazy marketingowe firmy informacjami z badań.