Handel detaliczny - retail
Zagadnienia związane ze sprzedażą detaliczną to obszar bardzo rozległy i zróżnicowany. Stawia także coraz to nowe wymagania – ze względu na stały i dynamiczny rozwój tego segmentu w Polsce, modyfikują się i poszerzają oczekiwania naszych zleceniodawców.
Dlatego też, mimo wieloletniej pracy w tym obszarze, wciąż znajdujemy coraz to nowe wyzwania, co pozwala na utrzymanie świeżości podejścia i wysokiego poziomu kreatywności w projektowaniu i realizacji badań.
Pracowaliśmy dla różnych zleceniodawców i przy różnych projektach: zarówno dla sieci detalicznych oferujących produkty ogólnospożywcze i przemysłowe, jak i sieci marketów budowlanych, a także dla galerii i centrów handlowych. Projekty realizowane były na wszystkich etapach rozwoju placówek, począwszy od otwierania nowych, aż do pełnego „rozwinięcia przez nie skrzydeł”, a także dalej, wspierając walkę konkurencyjną na rynku dla całych sieci.
Mamy duże doświadczenie w badaniu technikami ilościowymi, jakościowymi i przez obserwację. Realizujemy zarówno badania typu ad hoc jak i powtarzalne czy panelowe, także trackingowe. Dlatego też pozwalamy sobie wierzyć, że jesteśmy w stanie skutecznie wesprzeć naszych Klientów w każdej sytuacji jaka spotka ich na rynku, dostarczając niezbędnych informacji, sugerując bądź rekomendując możliwe rozwiązania w wiarygodny i profesjonalny sposób.
Nasze badania w sektorze retail:
1. badania wizerunku marki - pozycjonowania w otoczeniu konkurencyjnym:
- ocena wizerunku marki Klienta i marek konkurencyjnych, ich silnych i słabych stron na różnorodnych aspektach związanych z jakością, cenami, promocjami, asortymentem oraz obsługą
- porównanie zmian wizerunku marki Klienta i wizerunków sieci konkurencyjnych w czasie
- stałe monitorowanie pozycji marki Klienta na rynku w kwestiach związanych z cenami i promocjami
- pomiar efektywności gazetek reklamowych jako narzędzia komunikacji z klientami
2. badania poszczególnych kanałów komunikacji:
- reklamy TV (Story Board, Animatic, gotowe reklamy)
- radiowe
- gazetki/ katalogi
- outdoor
- POS
3. badania segmentacyjne
4. badania wizerunku cenowego
5. badania oceny poszczególnych działów, np.:
- ocena asortymentu, jego dostępności
- ustawienia półek
- ułożenie towarów, ich ekspozycji
- oświetlenia
6. badania satysfakcji klientów dotyczące istniejących placówek - ocena stopnia zadowolenia klientów sklepu z zakupów na wymiarach związanych z:
- atrakcyjnością cen i promocji
- szerokością, dostępnością i jakością asortymentu
- obsługą
- czasem oczekiwania w kolejkach
- łatwością i przyjemnością robienia zakupów
- porównanie stopnia zadowolenia ze sklepów Klienta z zadowoleniem osób opuszczających sklepy konkurencji na podstawowych wymiarach związanych z robieniem zakupów
7. badania oczekiwań klientów przed otwarciem sklepu:
- dotyczące samego sklepu – na wymiarze racjonalnym: asortyment czy wystrój i emocjonalnym np.: wizerunek sklepu
- postrzeganie marki i jej miejsce w otoczeniu konkurencyjnym
- a także wydarzeń wiążących się z momentem otwarcia
- zadowolenie klientów
- realne umiejscowienie w otoczeniu konkurencyjnym i społecznym
- poznanie doświadczeń klientów z wizyt w sklepach
- zidentyfikowanie słabych punktów
- kontrola kluczowych aspektów związanych z obsługą klienta
- przestrzeganie standardów operacyjnych
- satysfakcja z pracy,
- postrzeganie sieci jako pracodawcy przez własnych jak i potencjalnych pracowników
- zadowolenie użytkowników
- zmiana percepcji jakości produktów na przestrzeni czasu
- redukcje wydatków: z czego rezygnują w pierwszej kolejności
- jak racjonalizują swoje wydatki w zakresie różnych segmentów produktów
W pracy posługujemy się m. in.:
- technikami projekcyjnymi
- technikami kreatywnymi
- analizą semiotyczną
- badaniami etnograficznymi
- analizą satysfakcji lub lojalności z wykorzystaniem modeli strukturalnych, analiz regresji
- analizami dotyczącymi produktu, w tym cen: PSM, DPA, BPTO, conjoint
- analizami segmentacyjnymi z wykorzystaniem analizy czynnikowej
- i analizy skupień
- mapami percepcyjnymi: skalowanie wielowymiarowe, analiza korespondencji